Θεατρική επτάδα

Ε, όπως ανακοίνωσα και στο έτερον βλόγιον, τα θεατρικά τα συγκέντρωσα εδώ: 

1.«Ριχάρδος ο Γ’» Ουίλιαμ Σαίξπηρ, ε, επειδή Σαίξπηρ ήταν αυτός

2.«Δεσποινίς Μαργαρίτα»- Ρομπέρτο Ατάιντε, επειδή μ’ αυτό πέρασα κάποτε τις εξετάσεις στη σχολή

3.«Μάκβεθ»- Ουίλιαμ Σαίξπηρ, επειδή στα 15 μου ήταν αυτό που μου έδειξε το δρόμο του θεάτρου

4.«Έντα Γκάμπλερ»- Ερρίκος Ίψεν, γιατί ήταν το τυχερό μου έργο στο Παν/μιο. Ο Ίψεν μ’ αρέσει βέβαια γενικά

5.«Περιμένοντας τον Γκοντό»- Σάμουελ Μπέκετ γιατί το θεωρώ ιδιοφυές

6.«Ο Βασιλιάς πεθαίνει»- Ευγένιος Ιονέσκο γιατί αν και θέατρο του παραλόγου, μ’ έκανε και δάκρυσα

 7.«Δον Ζουάν ή οι εραστές της χίμαιρας»-Μισέλ Ντε Γκελντερόντ , για ιδιοτελείς λόγους, επειδή το μετέφρασα και εκδόθηκε

Η ζαβολιά εδώ είναι θεατρική, αλλά όχι έργο:  «Ελένη Παπαδάκη»- Πολύβιος Μαρσάν, γιατί είναι μια σπουδαία βιογραφία κι ένα σπουδαίο χρονικό για μια μεγάλη θεατρίνα που αδικοχάθηκε. 

Μαρίνα, once more: Ευχαριστώ πολύ 😉

11 Responses to “Θεατρική επτάδα”


  1. 1 mpampakis Μαρτίου 21, 2007 στο 12:34 μμ

    Όχι Ουίλλιαμς; Με παραξένεψες! 🙂

    Μήπως θυμάσαι εκδοτικό οίκο για το βιβλίο του Μαρσάν;

  2. 2 αλεπού Μαρτίου 21, 2007 στο 1:07 μμ

    Ε, όλο και κάτι θα ξέχναγα ή αναγκαστικά θα παρέλειπα.
    «Το Ξαφνικά πέρυσι το καλοκάιρι» μ’ αρέσει, το «Λεωφορείο ο πόθος» κι ένα μονόπρακτο το «Μίλα μου σαν τη βροχή».

    Ο Καστανιώτης έχει εκδόσει το βιβλίο του Μαρσάν για την Παπαδάκη.

  3. 3 krotkaya Μαρτίου 21, 2007 στο 5:36 μμ

    Είπα κι εγώ!!! Γιατί, Ο γυαλινος κόσμος; Κι ούτε ένα Πίντερ;
    Για να μην πω για τους αρχαίους κλασικούς…

    αλλά πού να χωρέσουν όλα σε μια επτάδα…

    Επίσης, χαίρομαι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ που δνε διάλεηες Ανούιγ!!! 🙂

  4. 4 αλκιμήδη Μαρτίου 22, 2007 στο 9:50 πμ

    Ναι, αλλά διαλέγεις κείμενα και το θέατρο είναι πολύ περισσότερο από ανάγνωση και λόγος. Οπότε, θα σου βάλω δύσκολα και θα σε προκαλέσω να ανακαλέσεις από τη μνήμη σου τις θεατρικές παραστάσεις που σου έχουν μείνει. Όχι φετινές ή περσινές, θέλω πιο παλιά να πας. Και να μην είναι απαραίτητα εφτα. Τρεις μου αρκούν.
    (και κάποι στιγμή θα καταφέρω κι εγώ να παίξω τα παιχνίδια σας)

  5. 5 αλεπού Μαρτίου 22, 2007 στο 12:21 μμ

    @krotkaya
    Πίντερ ε; Μου αρέσει η «Προδοσία» και το «Πάρτυ Γενεθλίων».
    @αλκιμήδη
    Διάλεξα κείμενα γιατί το παιχνίδι ήταν για βιβλία. Θα ανταποκριθώ όμως στην παράκληση σου για τις 3 παραστάσεις. Πριν απ’ όλα, να σου διευκρινήσω ότι θα αναφέρω 3 που έχω ξεχωρίσει και το γεγονός ότι τις θυμάμαι ακόμα κάτι σημαίνει. Υπάρχουν όμως κι άλλες που για τον α ή β λόγο μ’ έχουν εντυπωσιάσει. Αλλά 3 ζήτησες και ιδού:
    «Ρόουζ» μονόλογος με την Βαλάκου στο θέατρο Ιλίσια- Βολανάκης το 2000(η παραστάση επαναλήφθηκε το 2006)
    «Έξι πρόσωπα ζητούν συγγραφέα», σε σκην. Μαυρίκιου στη Νέα Σκηνή του Εθνικού θεάτρου το 2003 αν θυμάμαι καλά
    «Bella Venezia» του Βογιατζή στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων. Αυτό το τελευταίο είναι και η μοναδική παράσταση στα τόσα χρόνια που βλέπω θέατρο (17 συστηματικά)που μου προκάλεσε αυτό που λέμε ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΜΕΘΕΞΗ.
    Κατά τα άλλα, να σου πω και κάποιες από πιο παλιά που ξεχωρίζω:
    «Ο δρόμος περνά από μέσα»(Καμπανέλλης) απ’ το θέατρο της Ριάλδη το 1991 μάλλον
    » Ελευθερία στη Βρέμη με την Κονιόρδου το 1995
    «Φόνισσα» με την Κονιόρδου στο Βεάκειο μάλλον το 1997
    «Οι δίδυμοι της Βενετιάς» απ’ το θέατρο Τέχνης το 1996
    «Μια συνάντηση κάπου αλλού (Καμπανέλλης)απ’ το θέατρο Τέχνης το 1997

    Σταματώ εδώ γιατί θα γράψω ποστ αντί για σχόλιο…

  6. 6 αλκιμήδη Μαρτίου 22, 2007 στο 12:32 μμ

    Για το Ρόουζ προσυπογράφω, με τη Βαλάκου βέβαια (το 2000 ήτανε; σα χθες μου φαίνεται)
    Αλλά αυτή τη Bella Venezia, ήμαρτον πια όλοι, μόνο εγώ δε συγκλονίστηκα;
    Τα παλιότερα σου, δε τα έχω δει και ζηλεύω. Εφήμερο πράγμα το θέατρο, μέρος της μαγείας του, να κατοικεί μόνο στις μνήμες αυτών που λάβανε μέρος στη μυσταγωγία.

    Παρεμπιπτώντως, Καμπανέλης από τους πιο αγαπημένους μου θεατρικούς συγγραφείς, τα λίγα που έχω δει

  7. 7 allmylife Μαρτίου 22, 2007 στο 3:38 μμ

    τώρα τα είδα αυτά κλέφτρα αλεπού :))))
    θα γρ’αψω κι’ εγώ άλλα 7 στο παλιό μπλογκ!

    αριστουργήματα είναι!

    ξέρεις γύρω στα 13-14, δυσκολευόμουν πολύ με το θέατρο ως ανάγνωσμα…και το ξεπέρασα με τον Ρωμαίο και την Ιουλιέτα – παραεκτείθεμαι;

  8. 8 αλεπού Μαρτίου 22, 2007 στο 3:44 μμ

    Έχω τη γνώμη ότι εκτείθεσαι με τη θέληση σου και μόνο εκεί που θέλεις και μέχρι εκεί που θέλεις, σωστά; 🙂
    «Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα» είναι έξοχο έργο. Είναι ύμνος στον έρωτα και σου χαμογελώ διπλά που το ανέφερες. :))

  9. 9 Ρόδι Απρίλιος 24, 2007 στο 12:29 μμ

    Υπάρχει περίπτωση να υπάρχει το κείμενο της «Δεσποινίδος Μαργαρίτας» όπως το τροποποίησε η Λαμπέτη στην παράστασή της το 1975?

  10. 10 αλεπού Απρίλιος 24, 2007 στο 2:20 μμ

    Το κείμενο που έπαιξε η Λαμπέτη είναι σε μετάφραση του Ταχτσή. Για πολλά χρόνια, το κείμενο αυτό μεταφρασμένο, δεν κυκλοφορούσε, δεν είχε εκδοθεί δηλαδή λόγω δικαιωμάτων.
    Το 1994, το έργο, στην ίδια πάντα μετάφραση το έπαιξε η Λήδα Πρωτοψάλτη στο θέατρο Στοά. Αν θυμάμαι καλά, στο πρόγραμμα της παράστασης είχαν και το κείμενο. Επειδή όμως δεν είμαι εντελώς σίγουρη ότι θυμάμαι καλά, θα μπορούσες να επικοινωνήσεις με τη Στοά και να τους ρωτήσεις. Κι επειδή πουλάνε τα παλιά τους προγράμματα, αν σ’ ενδιαφέρει να έχεις το κείμενο, θα το αγοράσεις από κει.
    Τώρα σε ό, τι αφορά στην τροποποίηση που λες, δεν νομίζω ότι το κείμενο το έπαιξε η Λαμπέτη τροποποιημένο. Βέβαια,το 1975 ήμουν πολύ μωρό για να παρακολουθώ θέατρο κι έτσι δεν την έχω δει να το ερμηνεύει.
    Για περισσότερες πληροφορίες με τη Στοά, δες εδώ: http://www.theatrostoa.gr

    Ελπίζω να σε βοήθησα κάπως.

  11. 11 Ρόδι Απρίλιος 25, 2007 στο 1:03 μμ

    Σε ευχαριστώ πολύ!!!
    Καλημέρα
    🙂


Σχολιάστε

Επισκεψιμότητα

  • 195,839 hits

Αρχείο


