Τίτλοι τέλους για το «Αμόρε»

Ένα θέατρο που κλείνει είναι ντροπή για την πόλη που το φιλοξενούσε ως τώρα. Είναι ντροπή για μια χώρα που κατρακυλάει πνευματικά, ασχέτως αν τη βολεύει να επικαλείται το ένδοξο παρελθόν της και να απολαμβάνει τον ρόλο της ως γεννήτορα του θεάτρου. Γιατί όπως άλλωστε συμβαίνει και με τα παιδιά,  άλλο γεννάω κι άλλο ανατρέφω που σημαίνει είμαι εκεί στα καλά και τα δύσκολα, αγαπάω, θυσιάζομαι, προσφέρω.

Το Αμόρε ή «θέατρο του Νότου» κλείνει έπειτα από 17 χρόνια λειτουργίας. Δεν πρόλαβε καν να ενηλικιωθεί. Κλείνει ενώ διανύει την ευαίσθητη περίοδο της εφηβείας του.

Οι φήμες ακούγονταν από τότε που ο ιδρυτής του Γιάννης Χουβαρδάς ανέλαβε τη διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου. Στην απόφαση που πάρθηκε για το τέλος της λειτουργίας του όμως, βασικός συντελεστής στάθηκε η αβέβαιη και πενιχρή κρατική επιχορήγηση. Τον κώδωνα του κινδύνου είχε ήδη κρούσει απ’ το καλοκαίρι του 2006 ο Γιάννης Χουβαρδάς προτού καν διαφανεί στον ορίζοντα η πιθανότητα να ηγηθεί του «Εθνικού θέατρου».

 «Το πίστευα. Και θα το κάνω (σ.σ: ότι θα κλείσει το θέατρο) αν οι εξαγγελίες για τις επιχορηγήσεις δεν υλοποιηθούν όπως εμείς οραματιζόμαστε. Χωρίς να εκληφθεί, παρακαλώ πολύ, ως προειδοποίηση προς κανένα. Αλλά αυτό το θέατρο χρειάζεται να έχει μια οντότητα οικονομική. Δεν γίνεται να υπάρξει ως μαγαζάκι».

Δείτε όλη τη συνέντευξη εδώ

Όσοι ασχολούνται με το θεάτρο θα ξέρουν ότι τα τελευταία χρόνια η οικονομική βοήθεια προς τα θέατρα δεν είναι και στις πρώτες προτεραιότητες του κράτους. «Ευτυχής» συγκυρία και η λήξη του συμβολαίου του θεάτρου με τον ιδιοκτήτη του θεάτρου που το στέγαζε. Μίλησε κανείς για καλλιτεχνικές ευαισθησίες; Χα! Τι θα δούμε του χρόνου στην περιοχή; Κανένα σούπερ μάρκετ σ’ αυτό που γκρέμισε το ιστορικό «Καλουτά» στην Πατησίων παρέα με το «Ράδιο Σίτυ»; Εξάλλου, γιατί να το κρύψουμε; Τα σούπερ μάρκετ είναι πιο καλοπληρωτές κι ενισχύουν και το γνωστό: ό, τι φάμε, ό, τι πιούμε κι….

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος απέμεινε μόνος στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή τη φετεινή σαιζόν στο τιμόνι του Θεάτρου Του Νότου.  Σε συνέντευξη που έδωσε τον Οκτώβριο που μας πέρασε στην Ιωάννα Κλεφτογιάννη για την Ελευθεροτυπία, αποκαλύπτει τους προβληματισμούς του για τη συνέχεια, ψάχνει τη νέα ταυτότητα του θέατρου, δηλώνει τη διάθεση του να συνεχίσει αφού έχει αποκρυσταλωθεί πρώτα ποιο θα είναι ο νέο μοντέλο του θέατρου. 

Για την ιστορία κι επειδή συχνά οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους να αναφέρω ότι στις 31 Μαΐου το θέατρο του Νότου θα τερματίσει την πορεία του μετά από:

130 παραγωγές,

5 συμπαραγωγές και

1 φεστιβαλική παράσταση στην Επίδαυρο.

Το θέατρο του Νότου  προσκάλεσε έξι ξένους θιάσους, δημιούργησε και καθιέρωσε τον κύκλο των «Δοκιμών», με άπαιχτα έργα Νεοελλήνων συγγραφέων, πρωτοπαρουσίασε έργα 25 ξένων, άγνωστων έως τότε στη χώρα μας, συγγραφέων, και κλασικά κείμενα που ανέβηκαν σε καινούργιες μεταφράσεις. Έδωσε συνολικά 145 πρεμιέρες, που σκηνοθέτησαν περισσότεροι από 50 σκηνοθέτες, σκηνογράφησαν αντίστοιχοι σκηνογράφοι και ενδυματολόγοι και έπαιξαν συνολικά 500 ηθοποιοί.

Ολόκληρο το κείμενο της ανακοίνωσης που συνυπογράφεται απ’ τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Θωμά Μοσχόπουλο μπορείτε να διαβάσετε εδώ:

Advertisements

3 Responses to “Τίτλοι τέλους για το «Αμόρε»”


  1. 1 renata Φεβρουαρίου 2, 2008 στο 8:47 μμ

    Είναι κρίμα! Ή πιο σωστά είναι έγκλημα γμτ! 😐

  2. 2 αλκιμήδη Φεβρουαρίου 3, 2008 στο 7:30 μμ

    εγώ όμως που δε ξέρω και πολλά και δεν είμαι μέσα στα πράγματα δεν καταλαβαίνω.
    Πως γίνεται ένα θέατρο που όποτε έχω πάω είναι φουλ, και στις δυό του σκηνές, που ανεβάζει πετυχημένες παραστάσεις για τρείς μήνες και μετά τις κατεβάζει ανεξαρτήτως ζήτησης, που έχει πάντα την υποστήριξη κριτικών και κοινού, να έχει οικονομικά προβλήματα και να αναγκάζεται να κλείσει;
    αλλά είπαμε είμαι εκτός χορού και ξέρω άλλα τραγούδια και άλλους σκοπούς.

  3. 3 αλεπού Φεβρουαρίου 4, 2008 στο 10:47 πμ

    @renata
    Νομίζω ότι τελικά ο πολιτισμός δεν είναι κάτι που μας αφορά σε ευρύτερο επίπεδο. Δυστυχώς 😦
    @αλκιμήδη
    Οι παραστάσεις κατεβαίνουν ανεξαρτήτως διαθεσιμότητας γιατί τα θέατρα που ζητούν κρατική επιχορήγηση οφείλουν να αναγγείλουν εναλασσόμενο ρεπερτόριο για τη σαιζόν που ζητάνε τα χρήματα και με συγκεκριμένες ημερομηνίες. Δεν μπορούν να βγουν εκτός προγραμματισμού γιατί αλλιώς θα χάσουν κάποιο ανέβασμα.
    Μπορεί συχνά να σκεφτόμαστε ότι οι ημερομηνίες δεν θα έπρεπε να είναι δεσμευτικές αν μια παράσταση «σπάει ταμεία», αλλά σκέψου ότι οι συντελεστές της επόμενης που θα τη διαδεχτούν, έχουν υπογράψει συμβόλαιο με συγκεκριμένες ημερομηνίες κι έχουν κάνει πρόβες.
    Επίσης, να σου πω ότι αυτό που δεν κατανοείς – και δεν σε αδικώ καθόλου- δηλαδή ένα θέατρο με επιτυχημένες παραστάσεις να κλείνει λόγω της έλλειψης επιχορήγησης, σκέψου το σαν μια κατάσταση που έχει πια φτάσει στο ζενίθ της ύστερα από «επαιτεία» των θεάτρων προς την Πολιτεία τα τελευταία 3 χρόνια. Η Πολιτεία δίνει το οκ για επιχορήγηση, τα θέατρα κάνουν έξοδα (σσ. μια θεατρική παράσταση είναι εξαιρετικά πολυδάπανη παραγωγή) κι όταν δεν καταβάλλονται τα χρήματα της επιχορήγησης, το θέατρο μπαίνει μέσα οικονομικά. Στην κατάσταση του Αμόρε βρίσκονται πολλά σοβαρά θεάτρα σήμερα.
    Τέλος, το Αμόρε κλείνει- σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε- και λόγω της λήξης του συμβολαίου του με τον ιδιοκτήτη του θεάτρου αλλά και λόγω καλλιτεχνικού προβλήματος που συνδέεται με τη μετακίνηση Χουβαρδά στο Εθνικό Θέατρο.
    Σόρυ για το σεντόνι. Θα ανεβάσω και διευκρινιστικό ποστ για τις επιχορηγήσεις.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Επισκεψιμότητα

  • 195,839 hits

Αρχείο


Αρέσει σε %d bloggers: