«Μεσοπόλεμος» από τον θίασο Κανιγκούντα

 

Ο Μεσοπόλεμος ως αφορμή, ως ανάγκη κατανόησης του παρόντος μας και ως ιστορική αναφορά είναι το νέο εγχείρημα της ομάδας Κανιγκούντα. Κλείνοντας ειρωνικά το μάτι τους στο σήμερα, οι συντελεστές του «Μεσοπολέμου» δανείζονται απ’ το παρελθόν για να καταλήξουν στη διαπίστωση ότι συνήθως οι άνθρωποι ζούνε σε σημαντικές ιστορικές περιόδους χωρίς να το ξέρουν.

Η συναισθηματική φόρτιση μετά το τέλος του Α’ Μεγάλου Πολέμου που έμελλε ν’ αλλάξει τη ζωή της ανθρωπότητας σε συνδυασμό με τις αλλαγές που αυτός επέφερε σε όλους τους τομείς,  λειτούργησε καταλυτικά στις γενιές εκείνες που χωρίς να έχουν συναίσθηση ζούσαν σ’ ένα μεσοδιάστημα∙  σε αναμονή για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι άνθρωποι εκείνοι βγαίνοντας καταρρακωμένοι από τη φρίκη του πολέμου, πανηγύρισαν το τέλος του και έτρεφαν την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο αγνοώντας το εκ νέου αιματοκύλισμα.

Ο «Μεσοπόλεμος» είναι ουσιαστικά μια συρραφή από  κείμενα τόσο σημαντικών εκπροσώπων των γραμμάτων όπως του Σεφέρη, του Τερζάκη, του Μυριβήλη, του Θεοτοκά όσο και κάποιων ελασσόνων πεζογράφων (Α. Λευκός, Ν. Κατηφόρης, Ειρήνη Αθηναία, Στ. Ξεφλούδας). Όλα τους συνυπάρχουν αρμονικά μαζί με σπάνια οπτικά και ηχητικά ντοκουμέντα (παρακολουθούμε π.χ μέρος του «Προμηθέα Δεσμώτη» από τις Δελφικές γιορτές του 1926, ακούμε Εμπειρίκο αλλά και πολιτικούς λόγους της εποχής. Βιώνουμε εκ νέου την προσφυγιά που γέννησε η Μικρασιατική καταστροφή κόκ.

Η ομάδα Κανιγκούντα ταξειδεύει στο παρελθόν για να κατανοήσει/δικαιολογήσει/εξηγήσει το σήμερα καταδεικνύοντας ότι η ανθρώπινη ιστορία κάνει κύκλους κι ότι ο άνθρωπος είναι τελικά η καταλυτική αυτή μορφή που θα επιλέξει ν’ αφήσει το στίγμα της για καλό ή κακό…

Το διαμέρισμα  που φιλοξένησε την παράσταση στάθηκε η ιδανικότερη επιλογή και πώς να μην είναι άλλωστε αφού για πενήντα  σχεδόν χρόνια στέγασε την προσωπική ζωή του Κατακουζηνού ενώ παράλληλα υπήρξε κι ένας χώρος που  φιλοξένησε διάσημες προσωπικότητες της εποχής, ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών. Αυτό το σπίτι-μουσείο με την αύρα όλων αυτών των σημαντικών ανθρώπων που το επισκέφθηκαν μαρτυρά με το εσωτερικό του τη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Στα ίδια έπιπλα κάθισαν οι κορυφαίοι εκπρόσωποι της γενιάς του’ 30, στους ίδιους τοίχους κρέμονται τα έργα του Γουναρόπουλου, του Τσαρούχη, του Γκίκα, την ίδια  θέα προς τον Εθνικό κήπο και το Κοινοβούλιο βλέπει πάντα ο επισκέπτης.

«Μεσοπόλεμος» από τον θίασο Κανιγκούντα

Δραματουργική σύνθεση – σκηνοθεσία: Μαρία Μαγκανάρη.

Καλλιτεχνική επιμέλεια: Γιάννης Λεοντάρης.

Κοστούμια: Θάλεια Ιστικοπούλου.

Φωτισμοί: Μαρία Γοζαδίνου.

Πρωτότυπη μουσική: Νίκος Ντούνας.

Μουσική Επιμέλεια: Νίκος Ντούνας – Κανιγκούντα.

Βοηθός σκηνοθέτη: Βασιλική Σκευοφύλαξ.

Παίζουν: Σύρμω Κεκέ, Ευθύμης Θέου, Θανάσης Δόβρης, Ανθή Ευστρατιάδου, Μαίρη Λούση, Μαριάννα Τζανή.

Advertisements

0 Responses to “«Μεσοπόλεμος» από τον θίασο Κανιγκούντα”



  1. Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Επισκεψιμότητα

  • 195,843 hits

Αρχείο


Αρέσει σε %d bloggers: