«Ψευδοεξομολογήσεις» στο Φεστιβάλ Αθηνών 2014 – Στέγη γραμμάτων και Τεχνών

fausses confidences

Το θέατρο του Μαριβώ είναι το θέατρο της νιότης γράφει κάπου ο Bernard Dort. Συναντούμε με άλλα λόγια εκεί τους ήρωες πιο αθώους κι ανέμελους απ’ ότι για παράδειγμα στον Μολιέρο που νιώθουμε να τους βαραίνει η ενήλικη ζωή τους. Εδώ δεν υπάρχουν ιδιαίτερες οικογενειακές υποχρεώσεις, προβλήματα, παρελθόν… Είναι λες κι η ζωή τους ξεκινά με το άνοιγμα της αυλαίας.

Η Αραμίντ είναι βέβαια γυναίκα με κάποια ιστορία. Χήρα ενός σπουδαίου προσώπου, κατέχει μια υψηλή κοινωνική θέση. Ωστόσο, κι αυτή αφήνεται στο παιχνίδι και την έκπληξη σαν να είναι αρχάρια στα ερωτικά θέματα.

Αυτή είναι εξάλλου η γοητεία του θεάτρου του Μαριβώ. Φτιάχνει μια ιστορία  στην οποία μπλέκει το θέατρο με τη ζωή. Τα πρόσωπα του είναι υπαρκτά, με συγκεκριμένη ταυτότητα κι όμως στη διάρκεια του παιχνιδιού μεταμορφώνονται ανάλογα με τις περιστάσεις.

Κουβαλάει κι ο Μαριβώ όλη αυτή την μεγάλη παράδοση της Κομέντια ντελ άρτε με  τα αρχετυπικά πρόσωπα, τους άρχοντες, τους υπηρέτες που στήνουν τις μικρές δολοπλοκίες τους, τα έμπιστα πρόσωπα και το ζευγάρι των ερωτευμένων

Στις «Ψευδοεξομολογήσεις» ο Δοράντης  ερωτεύεται την πλούσια Αραμίντ και με τη συμβολή του πανούργου υπηρέτη Ντυμπουά στήνεται ένα απολαυστικό παιχνίδι.

Ο Luc Bondy που ανέβασε το έργο αρχικά στο Odéon τον χειμώνα που μας πέρασε, έστησε μια ισορροπημένη παράσταση προσπαθώντας απ’ τη μια να μην ξεφύγει πολύ έτσι ώστε να παραπέμπει σε απλό μπουλβάρ κι απ’ την άλλη να μην προδώσει την θεατρικότητα του 18ου αιώνα που τόσο εκφραστικά αποδίδεται με τον Μαριβώ.

Αν εξαιρέσει κανείς τον συμβολισμό (;) με τα ζευγάρια των παπουτσιών στις παρυφές του σκηνικού χώρου που δεν ήταν και ιδιαίτερα κατανοητός, η παράσταση μου έδωσε την αίσθηση ότι είχε μια αύρα παλιών αμερικάνικων κομεντί.

Ωραία και λειτουργικά τα κοστούμια του Johannes Schütz και μοντέρνο χωρίς να αποτελεί κακοφωνία το σκηνικό της Moidele Bickel

Η Isabelle Huppert , κομψή, με χάρη, κίνηση και φοβερή ενέργεια εξέφρασε απόλυτα όλο αυτό το εκλεπτυσμένο παιχνίδισμα του θεάτρου του Μαριβώ. Πολύ καλοί κι οι υπόλοιποι της διανομής με την πρωταγωνίστρια όμως να κερδίζει το παιχνίδι των εντυπώσεων.

 «Ψευδοεξομολογήσεις» του Πιερ Ντε Μαριβώ

12 – 14 Ιουνίου , Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

Σκηνοθεσία: Luc Bondy

Σκηνικά: Johannes Schütz

Φωτισμοί: Dominique Bruguière

Κοστούμια: Moidele Bickel

Πρωτότυπη μουσική: Martin Schütz

Μακιγιάζ – Κομμώσεις – Περούκες: Cécile Kretschmar

Ερμηνεύουν:

Isabelle Huppert
Jean-Damien Barbin
Manon Combes
Louis Garrel
Yves Jacques
Pierre Yvon
Jean-Pierre Malo
Bulle Ogier
Bernard Verley
Georges Fatna
Arnaud Mattlinger
Στα γαλλικά με ελληνικούς υπέρτιτλους

Παραγωγή Odéon-Théâtre de l’Europe
Συμπαραγωγή Les Théâtres de la Ville de Luxembourg, Ruhrfestspiele Recklinghausen, Célestins-Théâtre de Lyon
Με την υποστήριξη LVMH, Cercle de l’Odéon, Christian et Béatrice Schlumberger

Με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου, στο πλαίσιο του προγράμματος Ελλάς Γαλλία Συμμαχία 2014.

Advertisements

0 Responses to “«Ψευδοεξομολογήσεις» στο Φεστιβάλ Αθηνών 2014 – Στέγη γραμμάτων και Τεχνών”



  1. Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Επισκεψιμότητα

  • 196,271 hits

Αρχείο


Αρέσει σε %d bloggers: