Θεατρική σεζόν Αγίας Πετρούπολης, 19-22/9/2016 στο Εθνικό Θέατρο

img_4255

Τι καινούργιο έφερε το 3ήμερο Διεθνές Φεστιβάλ  της Αγίας Πετρούπολης στην πόλη; Νομίζω κόμισε γλαύκα εις Αθήνας. Αν εξαιρέσει κανείς τους πολύ καλούς Ρώσους ηθοποιούς, καμία απ’ τις τρεις παραστάσεις δεν διακρίθηκε για την πρωτοπορία ή καινοτομία της. Πρωτίστως όμως, το φεστιβάλ έπασχε από κακή ή ελλιπή οργάνωση φωνάζοντας παντού προχειρότητα.

Υπήρξε περιορισμένη ενημέρωση στον τύπο. Αν δεν έμπαινες στην ιστοσελίδα του Εθνικού θεάτρου ή αν δεν ήξερες κάποιον μέσα απ’ το Εθνικό, πολύ απλά δεν θα το μάθαινες.

Διοργανώθηκε στο τέλος του Σεπτέμβρη που ακόμα δεν έχουν τελειώσει οι θερινές παραστάσεις, με αποτέλεσμα να υπάρχει κόσμος που αγχώθηκε για το να θα προλάβαινε να δει τον «Οιδίποδα» στο Ηρώδειο ή τις πολυσυζητημένες «Όρνιθες» του Καραθάνου στη Στέγη. Κι εκ του αποτελέσματος, πολλοί μετάνιωσαν που επέλεξαν ρωσικό θέατρο…Αυτό βέβαια, θα έπρεπε να κινητοποιήσει τους διοργανωτές περισσότερο κάνοντας το φεστιβάλ ανταγωνιστικό των εγχώριων παραγωγών. Κι επειδή προφανώς, δεν μπορείς να επέμβεις στο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα παραστάσεων που προσκαλείς, μπορείς να συμβάλεις με άλλα στοιχεία που θα το κάνουν πιο ελκυστικό.

Το υλικό που διανεμήθηκε στους θεατές ήταν πλούσιο και άνευ κόστους αλλά εξαιρετικά απογοητευτικό. Οι μεταφράσεις των κειμένων κι ο τρόπος σύνταξης φώναζαν αυτόματη μετάφραση απ’ το ίντερνετ. Κι αυτό ίσχυε τόσο για το πρόγραμμα όσο και για τους υπέρτιτλους των παραστάσεων.Κρίμα που το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Πούσκιν.

img_4261

Αναλυτικά,

«Κούκλες για παιδιά και ενήλικες»-Κρατικό κουκλοθέατρο της Αγίας Πετρούπολης του Ε.Σ Ντέμμενι.

Παρουσιάστηκε ως διαδραστική έκθεση κουκλών – μαριονετών.

Εντυπωσιακό το στήσιμο, αλλά δεν υπήρξε καμία απολύτως διαδραστικότητα εκτός αν μίλαγες ρωσικά. Δυο – τρεις προθήκες με εντυπωσιακές ομολογουμένως  κούκλες στο φουαγιέ του θεάτρου και κάποιες αφίσες από παλαιότερες παραστάσεις απλωμένες ολόγυρα έδιναν τον τόνο.

img_4258 img_4256 img_4253 img_4252 img_4247

«Η πόλη. Παντρολογήματα»– Γκόγκολ – Κρατικό ακαδημαϊκό θέατρο του Λενσοβιέτ Αγίας Πετρούπολης.

Το γνωστό θεατρικό έργο του Γκόγκολ έχασε κάθε ρυθμό και κωμικότητα αφού μεταβλήθηκε σε μια παράσταση με πολύ καλές ομολογουμένως ερμηνείες μεν, τουριστικού χαρακτήρα δε. Στην παράσταση ακούστηκαν κείμενα απ’ τον «Ηλίθιο» του Ντοστογιέφκσι, τον Ευγένιο Ονέγκιν» του Πούσκιν καθώς και το ποίημα «Είμαστε διαφορετικοί σαν τη στεριά και το πέλαγος» της Μ.Ι Τσβετάγιεβα. Το συνολικό στήσιμο ήταν τέτοιο που έδινε την εντύπωση ότι οι Ρώσοι θέλανε να δείξουν στο ξένο κοινό τα καλύτερα στιγμιότυπα της ιστορίας του ρωσικού θεάτρου (sic)…

«Οι αδελφοί» βασισμένο στο μυθιστόρημα του Ντοστογιέφσκι «Οι αδερφοί Καραμάζοφ» – Κρατικό Δραματικό Θέατρο Αγίας Πετρούπολης Πριγιούτ κομεντιάνα

Ήταν η τρίτη παράσταση των αδελφών που παρακολούθησα μέσα σε 1,5 χρόνο κι η πιο αδιάφορη…

Το μυθιστόρημα- ποταμός του Ντοστογιέφκι είχε μεγάλη διάρκεια δυσανάλογη προς το ενδιαφέρον που έδειξε το κοινό αφού δεν κατόρθωσε να κρατήσει  τους θεατές σε εγρήγορση. Στα δύο διαλείμματα που έγιναν, η αίθουσα άδειασε αισθητά κι αξίζει να σημειωθεί ότι το κοινό αποτελείτο κυρίως από ανθρώπους του χώρου, συνεπώς εκπαιδευμένους θεατές. Τα πρόσωπα του μυθιστορήματος συνοψίστηκαν σε 6 ηθοποιούς που η σκηνική τους παρουσία παρέπεμπε σε παράσταση αναλογίου. Η πολλά υποσχόμενη- όπως μας συστήθηκε- σκηνοθέτης Ευγκένια Σαφόνοβα εμπνεύστηκε ένα θεατρικό κολάζ από αποσπάσματα του μυθιστορήματος κι επέλεξε να εμπλέξει στη δράση (sic) δευτερεύοντες ήρωες και λιγότερο γνωστά στοιχεία των αδερφών.

«Μάκβεθ»- Σαίξπηρ – Κρατικό θέατρο – φεστιβάλ Μπαλτίσκι ντομ Αγίας Πετρούπολης.

Ο Μάκβεθ ήταν για να είμαστε πιο ακριβείς μαθητεία Μάκβεθ αλλά συγχρόνως και η πιο ενδιαφέρουσα από τις παραστάσεις του φεστιβάλ. Εντυπωσιακά  μικρής διάρκειας  – για έργο Σαίξπηρ-πράγμα που ήταν ιδιαίτερα ανακουφιστικό για όσους είδαν και τις 2 προηγούμενες, ο Μάκβεθ του  Λυκ Περσεβάλ είχε ξεκάθαρη άποψη και σαφή προσανατολισμό. Η παράσταση εστίασε στην καταστροφική σχέση του Μάκβεθ και της γυναίκας του και στον όλεθρο που αυτή γέννησε. Η εικόνα με τις τρεις μοίρες που ορίζουν τις ζωές του ζεύγους να κινούνται αργά κι απειλητικά απ’ το βάθος της σκηνής προς τα εμπρός και οι κούνιες ως σκηνικός διάκοσμος είχαν κάτι απόκοσμο κι αισθητικά ενδιαφέρον.

img_4263

Ελπίζοντας σε κάτι καλύτερο του χρόνου αν αποφασίσουν να συνεχίσουν τις μετακλήσεις.

Advertisements

0 Responses to “Θεατρική σεζόν Αγίας Πετρούπολης, 19-22/9/2016 στο Εθνικό Θέατρο”



  1. Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Επισκεψιμότητα

  • 197,108 hits

Αρχείο


Αρέσει σε %d bloggers: