«Πεδίο βολής (Αγριόπαπιες)» στο Εθνικό Θέατρο

ibsen-pic

Μια ακόμα οικογένεια που στη ντουλάπα της κρύβει σκελετούς απασχολεί τον Ίψεν στην «Αγριόπαπια». Γραμμένο το 1884, το έργο έχει χαρακτηριστεί ως η τραγωδία του μικροαστικού ψεύδους. Οι βασικοί προβληματισμοί του Ίψεν, τα θέματα με τα οποία καταπιάστηκε σε όλα σχεδόν τα αστικά του δράματα είναι ορατά κι εδώ. Η συγκάλυψη της αλήθειας για την επίτευξη ενός σκοπού, ο ιδεαλισμός ενός προσώπου σε πλήρη αντίθεση με τα υπόλοιπα, η κληρονομικότητα, το ζήτημα της αμφισβήτησης της πατρότητας , ο άνθρωπος προ των ευθυνών του, κόκ.

Η συνάντηση των δυο παιδικών φίλων μετά από χρόνια θα γίνει η αφορμή ν’ αποκαλυφθούν τα μυστικά που χώρισαν τις δυο οικογένειες και να διαταράξουν τις πλαστές ισορροπίες. Ο ιδεαλιστής Γκρέγκερ θ’ αψηφήσει τις κοινωνικές και οικογενειακές συμβάσεις και θα παραβιάσει τη σιωπή που επέβαλε με τα χρήματα και την εξουσία του ο πατέρας του κάποτε και η οποία έγινε αποδεκτή απ’ όλους. Ο Γιάλμαρ θ’ ανακαλύψει έκπληκτος ότι η ζωή του εξελίχθηκε κατόπιν ενός πολύ καλά οργανωμένου σχεδίου.

Χρειάζονται δύο για να ειπωθεί μια αλήθεια, αυτός που θα την πει αλλά κυρίως αυτός που είναι έτοιμος να την ακούσει. Ως εκ τούτου, η «Αγριόπαπια» έχει έναν βαθύτερο συμβολισμό. Το πληγωμένο πουλί που φυλάσσεται στην ιδιότυπη σοφίτα στερείται την ελευθερία του με πρόσχημα τη διάσωση του. Όλοι οι βασικοί ήρωες του έργου θα μπορούσαν να είναι η αγριόπαπια. Λαβωμένοι απ’ τη ζωή σε κάποια δεδομένη χρονική στιγμή, ζουν μέσα σ’ ένα ψεύτικο περιβάλλον που τους παρέχει ασφάλεια και προστασία. Η απροθυμία ή η δειλία τους ν’ αντιμετωπίσουν την αλήθεια έχει ως τίμημα την παραχώρηση της ελευθερίας τους.  Ο Ίψεν αφήνει απέξω τη μικρή Έντβιγκ, το μοναδικό τελικά θύμα τον θάνατο του οποίου δεν πρέπει να δούμε ως αυτοκτονία ή ατύχημα αλλά ως απελευθέρωση απ’ το νοσηρό περιβάλλον.

Παράσταση με νεύρο, ομαδικότητα, εξαιρετικές ερμηνείες κι ενδιαφέρουσα πρόταση. Οι Influx παρέα με τον Πρόδρομο Τσινικόρη ρίχνουν μια φρέσκια ματιά στο έργο και χωρίς να αλλοιώσουν τον βασικό ιστό του,  το ξαναγράφουν ανακαλύπτοντας νέες πτυχές  κι επιχειρώντας να φωτίσουν περισσότερο την αλλαγή της ταυτότητας και να επαναπροσδιορίσουν τις οικογενειακές και φιλικές σχέσεις μέσα από τις διαδοχικές αποκαλύψεις. Η Έντβιγκ σ’ αυτή την εκδοχή από εξιλαστήριο θύμα θα γίνει θύτης σκοτώνοντας όλη τη νοσηρότητα που την περιβάλλει.

Αποκάλυψη της παράστασης η Ανθή Ευστρατιάδου. Ωραία κίνηση κι έλεγχος των εκφραστικών της μέσων. Εξαιρετικό και το εύρημα με τα πρόσωπα του έργου να κρύβονται κατά διαστήματα κάτω απ’ το χαλί σαν να θέλουν ν’ αποφύγουν την πραγματικότητα.

Μια συμπαραγωγή της Πειραματικής Σκηνής -1 του Εθνικού Θεάτρου και των Ibsen Scholarships.

«Πεδίο βολής (Αγριόπαπιες)»  των influx και Πρόδρομου Τσινικόρη

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ( -1)

Σύλληψη – σκηνοθεσία influx – artist collective : Κορίνα Βασιλειάδου, Χάρης Πεχλιβανίδης

Δραματουργία: Πρόδρομος Τσινικόρης

Μετάφραση: Κορίνα Βασιλειάδου, Ειρήνη Κυριακού

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριλένα Κατρανίδου

Σκηνικά-Κοστούμια: Διδώ Γκόγκου, Ελένη Κανακίδου, Σόνια Σαμαρτζίδου

Φωτισμοί:Νίκος Βλασόπουλος

Μουσική: Γιώργος Δούσος, Λευτέρης Μουτσινάς

Οργάνωση παραγωγής:Σταυρούλα Δημητριάδου

Διανομή:

Γιάλμαρ Έκνταλ: Ανθή Ευστρατιάδου

Έντβιγκ Έκνταλ: Ειρήνη Κυριακού

Γκρέγκερς Βέρλε: Χάρης Πεχλιβανίδης

Χώκεν Βέρλε, Γέρο-Έκνταλ: Κλέα Σαμαντά

Advertisements

0 Responses to “«Πεδίο βολής (Αγριόπαπιες)» στο Εθνικό Θέατρο”



  1. Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Επισκεψιμότητα

  • 196,289 hits

Αρχείο


Αρέσει σε %d bloggers: